vrijdag 20 december 2013

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
IK BAK GEWELDIG, JIJ TROUWENS OOK
 
Goed is niet goed genoeg, als je het doet dan moet het geweldig zijn, met minder doet Edwin Klaasen het niet. Trots als een pauw lanceerde Edwin Klaasen enkele weken geleden vol trots zijn eerste bakboek IK BAK GEWELDIG. Edwin Klaasen is niet zomaar een bakker die brood bakt, hij heeft een hoger doel in de piramide van zelfverwezenlijking: hij wil vooral kennis delen en inspireren! En iedereen mag dat weten. Aan de hand van persoonlijke verhalen neemt hij je mee in zijn passie voor het bakkersvak. Steeds maar weer beter worden, gedreven zijn en verwondert worden. Actie is reactie! Door zijn gunfactor weten inmiddels ook de sterrenkoks hem te vinden en te waarderen.

De lat ligt hoog bij Edwin Klaasen of zoals hij zelf zegt "bakkertjezelf". En dat is gelukt met dit mooie en verzorgde bakboek over dit mooie ambacht. Het is een bijna een on-Nederlands boek geworden. Met de stoere uitstraling, de vormgeving en de QR-codes met de verwijzing naar de verschillende instructie filmpjes. De sociale media is voor Edwin Klaasen een belangrijk middel om met de achterban te communiceren. Als een zendeling die zijn passie wil delen.

In ruim 250 bladzijden neemt Edwin Klaasen je mee in de wereld van het bakken van een goed desembrood. Uiteraard begint dat met het maken goed desembrood en met het maken van een desemstarter. Of zoals Edwin het noemt "het maken van je eigen schatje". Vervolgens neemt Edwin je mee met een uitleg over de verschillende graansoorten, het lezen van een recept en een hoofdstuk over grond en hulpstoffen. Uiteraard komt ook zijn oude leermeester aan het woord. Vervolgens wordt uitgebreid stil gestaan bij het kneden van het deeg, het rijzen, de voor-rijs, de na-rijs en een flink aantal broodrecepten.
 
 
 
Dit bakboek gaat verder dan een boek met recepten. Het is wat mij betreft ook vooral een inspiratie boek over ondernemerschap, passie voor je vak, doen wat je goed kan en vooral veel plezier en dit plezier ook delen met de mensen die je lief hebt. Dit boek zou eigenlijk gelanceerd moeten worden als marketing en managementboek. Enkele jaren geleden stond het managementboek van Jim Collins op nummer 1 met zijn standaardwerk Good to Great. Een boek hoe bedrijven van goed naar geweldig kunnen doorgroeien. Dit boek van Edwin Klaasen is eigenlijk de Nederlandse equivalent en sluit naadloos aan bij het boek bij deze management goeroe.

  
 
Wat is de volgende stap van deze ambitieuze bakker voor 2014? Wij zien Edwin graag terug als inspirator en spreker bij diverse grote en kleine bedrijven. Uiteraard nog steeds met de handjes in het deeg want het bakkertje is wars van poeha.
 
Kijk hier voor het filmpje van de perspresentatie:
 
 
We klinken ter afsluiting zoals het bakkertje zelf altijd zegt "met een glaasje vrolijkheid" op dit mooie, inspirerende en complete bakboek!
  
 
Recensie: Marco Louter
 
Volg ons ook via facebook: kookboekenrecensies
 
Uitgever: eigen beheer, ISBN: 978-90-9027648-9
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten