donderdag 12 augustus 2010



LASAGNE

Alweer een boek over lasagne! Uitgekauwd? Old school? Oude wijn in nieuwe zakken? Toch niet!

Wat opvalt zijn de overzichtelijke hoofdstukken en het advies vooraf: doe een dag van te voren de boodschappen en de maak de saus met de ingrediƫnten. Geweldig advies! De perfecte lasagne is dus eigenlijk een combinatie van de saus van gisteren en de lasagne vellen van vandaag!

Persoonlijk ben ik dol op lasagne. Er zitten echter twee nadelen aan dit gerecht: ik eet altijd te veel en ik verbrand altijd mijn tong, maar dit terzijde. Terug naar het kookboek. In dit prachtig gefotografeerde boek komen de lekkerste lasagnerecepten aan bod. Allereerst een hoofdstuk met de basisrecepten voor de perfecte pastavellen, de verschillende sauzen en vullingen. Daarna volgen de smakelijkste recepten voor lasagne met vlees, groente en vis.

Wat te denken van lasagne met bospaddenstoelen en parmaham, lasagne met artisjokken en fontina of zwarte cannelloni met rode poon en mosselen (mijn favoriet!)? Als laatste hoofdstuk vind je ook nog eens de heerlijkste gegratineerde pasta’s uit de oven.


Tekst: Marco Louter

marco.almere@gmail.com
06-53909406
twitter: kookrecensies

Schrijver : Laura Zavan
Uitgever : Becht
ISBN : 9789023012955

Geen opmerkingen:

Een reactie posten